RONDO 2022 Najbardziej pożądany Polski Gravel? (Wg ankiety na Kanale){



Opis: Tym razem bierzemy na tapet polskie marki produkujące rowery Gravel. Na rynku mamy dwóch gigantów. Duet Romet & Kross zostawia jednak dalej sporo przestrzeni dla innych producentów. Jednym z nich jest Rondo . Zacząłem tą serię do Rondo, również z powodu ankiety na kanale Road-Racing.pl. Marka wygrała z sporym zapasem w kategorii najbardziej pożądany Polski rower Gravelowy. Pożądanie w życiu jest motorem wielu działań ale nie jest wszystkim. Chętnie w przyszłości przete...

RONDO 2022 Najbardziej pożądany Polski Gravel? (Wg ankiety na Kanale)

- 40, nie wiedziałem. Na plus oferty dużo różnych opcji napędowych. Jestem za napędem 1x 42 i 10-42. To wg mnie sensowny kompromi, gdzie koronką 10 robi dużą różnicę. Dziwne mieszanie shimano ze sram. Zmienna geometria to niewątpliwie atut. Rzecz która mnie wkurza to brandowanie różnych no name komponentów, szczególnie mam na myśli piasty i obręcze. Wolę podejście np. Canyona, który wkłada mavica albo dt, gorsze, lepsze ale przynajmniej wiadomo co to jest. W przypadku powyższym, duża szansa że pierwsze mycie roweru po sensownej gravelowej przejażdżce spowoduje, że te piasty usłyszymy i nie będzie to przyjemne cykanie.
A tu może zerkałeś https://www.adwokatjurkiewicz.pl/podzial-majatku/ , dobrze jak tu znajdziecie coś ciekawego. - No to główny gość na imprezie to pewnie Maja Włoszczowska bo też pochodzi z Jeleniej Góry 😊
- GBR wyszła w UE i zaraz potem wzrosły tam pensje, wręcz proszą by Polacy wrócili bo nie ma komu robić... może jak Polska wyjdzie z UE to też będzie nas stać na RONDO
- Witaj, masz w planie podobną analizę oferty Rometa?
- "Fabryczne" koła (obręcze i opony) w Rondo RUUT to PORAŻKA! Jestem aktualnie po wystawieniu reklamacji na owe koła - mają moim zdaniem 4 poważne problemy; pękające obręcze to tylko jeden (choć najpoważniejszy) z nich! Chętnie na kanale opowiem rzeczowo o tych "wspaniałych" kołach - zepsuły mi cały sezon, więc miałem wiele czasu i okazji by je dobrze poznać. Najgorsze jest to, że producent nic z tym nie robi oprócz rozpatrywania reklamacji, a problem kwalifikuje się na akcję nawrotową!
- Od dwóch lat jeżdżę na ns bikes rag+2 i gorąco polecam. Mega sprzęt. Pozdro !
- Mam hvrt,bardzo szybki rower. Porównywałem go z propelem i Giant wydawał mi się bardziej mulowaty. Miałem poczucie że jest ciężki i nie chodziło o to ile waży ale jak się na nim jeździ. Rondo to wariat, super zjeżdża i przyśpiesza. Na minus ta cała zmienna geometria, totalny bezsens. Jest też dużo roboty przy ściąganiu przedniego koła. Kolejny minusuk to brak pelnej integry kabli oraz dość drogie (hunt) koła które do ścigania i tak wymienimy a cenę roweru podnoszą
Ps, wszystkie koła dla rondo robi Hunt
Rondo nie projektuje ram, robi to dla nich krakowska firma antidote i jedyny konstruktor ram karbonowych pan Dobrzański
- Mnie wogole te rowery nie przekonują. Ceny z kosmosu za rower na aluminowy na apexie taka cena ktory niczym sie nie wyroznia z tłumu. Marketing rondo naprawde na plus i chyba tylko tyle bo chcą wcisnąc rower niby premium w cenie premium. Jak rame w Polsce wyprodukują to wtedy powiem ze to Polska firma produkująca rowery bo jak narazie to ewentualnie składająca rowery. Tym bardziej dziwina mnie te ceny. Dziwi mnie brak Polskiej wersji strony internetowej. Moze dlatego ceny tak wysokie bo wolą klientów z zagranicy .
- Szukałem najtańszego nowego gravela alu na 2xGRX pełnym i hydraulice, wybrałem Aspre 2 za 5 tyś....Mega rower, spełnia moje oczekiwania , geometria bardziej przełajowa niz gravelowa co dla mnie jest zaletą...Rondo Ruut AL1 2x w tym samym osprzęcie 8 tyś...Wybór oczywisty :)
- Ceny w Rondo są jak dla mnie zaporowe - i w związku z tym zdecydowanie nie jest to przeze mnie pożądany rower typu gravel :)
- Miałem Ruut Al 2019, bardzo fajny rower, wymieniłem sztyce na karbon i koła na EVANLITE New Gravel, rower zamienił się w rakietę. Sam TwinTip ustawiłem w szybszej konfiguracji i bardziej mi odpowiadał, pod to ustawienie tez miałem fittowany rower.

Jedyna wadą był brak możliwości rozbudowy napędu o przednia zębatkę, max 42T 0mm offset. Teraz ramy w tylnym trojkącie są nieco przebudowane i pozwalają chyba na więcej.

Obecnie jeżdżę na oponach gravelking panaracrer SK przod, SS tył - 35C
- Rondziaki fajne mają smaczki wizualne.
- Masz najbardziej rzeczowy kanal rowerowy na youtub,czy moglbys kiedys omowic grawele od Cannondala,pozdrawiam
- Look genialny, spawy szlifowne, widac jakość. Ceny natomiast wysokie jak na wejście w rynek. Co będzie później... :-)
Czekam z niecierpliowścią na omówienie rowerów szosowych od Cannondale. Pozdrawiam.
- Sam zacisk hamuleca GRX400 jest z tego co wiem tylko lżejszy od GRX800, a różnice robią klamki, w klamkomanetkach GRX600 nie ma zwiększonego początkowego przepływu płynu hamulcowego, co jest w klamkach GRX800 i tym się w sumie różnią tehamulce ;-) Koła w Rondo to przeważnie HUNT, a MUUT w odróżnieniu od reszty jest na kołach 650b ;-)

Pozdrawiam
- Na ustawkach rowerowych jak ktoś ma gravela RONDO jest taki chodzący żart "pękły Ci już koła czy już po wymianie?" :))
- 9:36 zauważ, że jest tam cross z Huntem, wiec nie sa to pierwsze lepsze koła z łapanki.
- Z prezentowanych dzisiaj rowerów, najbardziej podoba mi się giant na kartonowych kołach. Opona w moim gravelu to 40. Nie wiedziałem kto ubierał mistrynię.
- Marka pożądana, przez wielu bardzo chwalona i reklamowana. Osobiście bardzo podobają się mi te rowery, niemniej, kompromisy w osprzęcie nie za bardzo uzasadniają ich cenę. Wolę inną polską markę - Locę.
- Giant Revolt. Szerokość max to 45. Extra dźwięk jak klikasz w kalkulator :),